mirzaeestone@gmail.com
03191010622
09130000622

خرید سنگ نمای رومی از اصفهان

یکی از سنگ هایی که توجه بسیاری از افراد، در زمان خرید سنگ را به خود جلب می‌کند، سنگ هایی هستند که برای نمای رومی استفاده می‌شوند و یکی از بهترین شهر هایی که می‌توان چنین سنگ هایی را در آن یافت، شهر اصفهان است.

از این رو در این مقاله قصد داریم تا درباره خرید سنگ نمای رومی از اصفهان، شما را راهنمایی کنیم و بررسی کنیم که از کجای اصفهان می‌توان سنگ نمای رومی مناسب خرید و اصلاً چرا باید از این استان سنگ مورد نظر را خریداری و تهیه کرد؟ سپس بررسی کنیم که نمای رومی چیست و با سبک نمای رومی آشنا شویم.

پس با ما همراه باشید تا درباره خرید سنگ نمای رومی از اصفهان هر آنچه لازم است را بدانید.

از آن جایی که برای نمای رومی بیشتر از سنگهای تراورتن استفاده می‌شود، به شما توصیه می‌کنم قیمت سنگ تراورتن را حتما مورد بررسی قرار دهید و همچنین اگر درباره خرید سنگ اینترنتی مایل هستید اطلاعاتی را دریافت نمایید، مقاله فروش اینترنتی سنگ نما در اصفهان را مطالعه نمایید.

خرید انواع سنگ نماهای رومی از اصفهان

چرا باید از اصفهان سنگ بخریم ؟

خرید سنگ نمای رومی از اصفهان

بنا بر آمارهای جهانی، کشور ایران بالاترین میزان تنوع سنگ را در دنیا دارد.
در حالی که سایر کشورهای صاحب جایگاه در صنعت سنگ، مانند هند و برزیل تنها دارای معادن سنگ گرانیت هستند و کشور ایتالیا نیز تنها دارای معدن سنگ مرمریت می‌باشد. در صورتی که ایران دارای معادنی از نوع سنگ مرمریت، گرانیت، کریستال، مرمر، تراورتن، سنداستون و لایم استون بوده و از میزان ذخایر قابل توجهی برخوردار است. 

گستردگی و پراکندگی معادن سنگ ایران در سرتاسر کشور عزیزمان وجود دارد. جالب است بدانید که ۱۳ درصد سنگ چینی و کریستال دنیا در استان لرستان وجود دارند.

استان اصفهان هم، چهار شهرک صنعتی سنگ دارد که به طبع آن کلی کارخانه سنگ در آن واقع شده است و موجب شده است که خرید سنگ نمای رومی از اصفهان، امروزه امری بسیار منطقی و اصولی قلمداد شود.

از طرفی استان اصفهان با توجه به اینکه در مرکز کشور ایران قرار گرفته است، به اکثریت معادن سنگ ساختمانی دسترسی دارد و از این رو این استان به قطب سنگ های ساختمانی تبدیل گشته است.

چهار شهرک تخصصی سنگ در استان اصفهان عبارت اند از: 

1 – شهرک صنعتی محمود آباد
2 – شهرک صنعتی رضوان‌شهر 
3 – شهرک صنعتی دولت آباد
4 – شهرک صنعتی رضوانشهر

در این مطلب ما شهرک صنعتی محمود آباد، که صنایع سنگ میرزایی در آن جا واقع است و از طرفی نسبت به سایر شهرک های صنعتی پر مخاطب تر است را مورد بررسی قرار خواهم داد.

شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان

شهرک صنعتی محمودآباد مکان خوبی برای خرید سنگ نمای رومی از اصفهان است.
این شهرک صنعتی بیش از 800 کارخانه فعال دارد که به تولید سنگ ساختمانی می‌پردازند.
این موضوع باعث تنوع بسیار بالای سنگ در این منطقه شده است.
بدیهی است که خریدار سنگ به راحتی با مراجعه به محمود آباد اصفهان می‌تواند از میان تنوع بالایی که در آنجا وجود دارد، سنگی را با توجه به کاربرد و سلیقه ای که دارد، خریداری کند.

از این رو است که شهرک صنعتی محمودآباد بی شک بهترین مکان برای خرید سنگ نمای رومی از اصفهان است و اصفهان هم بهترین مکان برای خرید سنگ در ایران.

در استان اصفهان و شهرک صنعتی محمود آباد می‌توانید انواع سنگ ساختمانی از قبیل سنگ نما، سنگ کف (حیاط، سالن و پارکینگ)، سنگ راه پله، قرنیز و همچنین انواع سنگ با کیفیت سوپر مناسب برای صادرات به کشورهایی همچون عراق (اربیل)، استرالیا، ترکیه، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی را در تنوع بسیار بالا خرید کنید.

سنگبری های موجود در محمود آباد که یکی از آن‌ها صنایع سنگ میرزایی است، کوپ سنگهای نقاط مختلف کشور ایران مانند عباس آباد، محلات، حاجی آباد و خود استان اصفهان را در قالب تایل و اسلب و در سایزهای متنوع با مدرن ترین دستگاه‌ها برش می‌دهند.

بی‌شک برای خرید سنگ نمای رومی از اصفهان دیگر دلیلی نمی‌ماند و واضح است که اینکار تا چه میزان به صرفه و صحیح است. 

محمود آباد کجای اصفهان قرار دارد ؟

شهرک صنعتی محمودآباد که بی شک بهترین مکان برای خرید سنگ نمای رومی از اصفهان است در کیلومتر ۵ جاده اصفهان به شاهین شهر و مقابل پالایشگاه شهید منتظری اصفهان قرار دارد. شماره خیابان های شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان زوج بوده و در طول جاده اصفهان به شاهین شهر که به سمت شمال می باشد، چندین ورودی به شهرک مشاهده می کنید.

فاصله از شهرک صنعتی محمودآباد تا اصفهان 22 کیلومتر و 24 دقیقه است.
شهرک صنعتی محمود آباد با دارا بودن بیش از 100 خیابان اصلی و فرعی مجموعه ای بزرگ جهت تولید سنگ ها اعم از ابعاد مختلف طولی ( 40 ، 30، 20، 10 و حتی 5 سانتی ) و همچنین سنگهای حکمی و سنگهای فرشی در تمامی ابعاد و اندازه ها ایجاد نموده است . اگر بخواهیم بصورت تخصصی به شهرک صنعتی اصفهان به ویژه محمود آباد نگاه کنیم با توجه به موقعیت جغرافیایی اصفهان و مکان بسیار خوب شهرک (جاده تهران – اصفهان ) میتوانیم اعلام نماییم این شهرک بهترین مکان جهت خرید سنگ است.

آیا برای خرید سنگ نمای رومی از اصفهان حتماً باید حضور فیزیکی داشت ؟

شما با خواندن مقاله ” آیا خرید اینترنتی سنگ کار درستی است ؟ ” و دانستن مزایا و معایب آن قطعاً به این نکته پی خواهید برد که می‌توان با توجه به امکانات و خدماتی که صنایع سنگ میرزایی برای شما فراهم آورده است، می‌توانید به راحتی سنگ مورد نظرتان را به صورت حضوری و غیر حضوری تهیه کنید.

 برای این مورد می‌توانید با شماره ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۲ تماس حاصل نمایید و یک فنجان مشاوره داغ مهمان ما باشید.
بنابر این جواب سوال ما به سوال فوق “خیر” است. چرا که می‌توان با نعمت تکنولوژی و خدماتی که صنایع سنگ میرزایی فراهم کرده است، امروزه هر سنگی را خرید. پس خرید سنگ نمای رومی از اصفهان به صورت غیر حضوری هم امکان پذیر خواهد بود.

نمای رومی چیست ؟

نماهای رومی یکی از نماهایی است که جدیداً در ایران بسیار مرسوم شده است که در این نماها بیشتر از سنگ های تراورتن استفاده می‌شود. سنگ های تراورتن به دو شکل موج‌دار و بدون موج برش داده می‌شود.

امروزه یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع سبک نما، نمای رومی است که در دسته طراحی های نمای کلاسیک قرار می گیرد.

در نمای رومی از المان های معماری متعدد رومی مانند ستون های رومی، صراحی، قرنیزهای رومی و قوس های گرد و عریض استفاده می‌شود.
در این نماها معمولا المان ها نسبت به هم متقارن اند و کل ساختمان نسبت به دو طرف آن باید تقارن داشته باشد.
اگر بخواهیم برای ساختمان خود سبک نمایی خاصی انتخاب کنیم، خیلی بهتر است تاراجب هر سبک اطلاعات و دانش مورد نظر را بدست بیاوریم. 

بسیار خب بهتر هست که به مبحث اصلی خودمان برگردیم ! یعنی نمای رومی و خرید سنگ نمای رومی از اصفهان !
مهمترین مشخصه های نمای رومی، استفاده از جزئیات زیاد و پیچیدگی آن است.
اصفهانی ها همیشه در معماری ها خود چنین طرح های خارق‌العاده ای را داشته اند که این مورد، خرید سنگ نمای رومی از اصفهان را کاملاً توجیه می‌کند.

در نمای رومی از المان های زیادی استفاده می‌شود که عبارت اند از : 

1 – ستون های سنگی بلند
2 – سر ستون
3 – صراحی
4 – مجسمه
5 – کتیبه

 

خرید سنگ نمای رومی از اصفهان
خرید سنگ نمای رومی از اصفهان
خرید سنگ نمای رومی از اصفهان
خرید سنگ نمای رومی از اصفهان

پس بنا به موارد فوق، جهت ایجاد چنین نماهایی، خرید سنگ نمای رومی از اصفهان بسیار منطقی و درست است.
چرا که درصد بالایی از سنگ های ایران، در این استان فراوری و تولید می‌شوند و شما می‌توانید سنگ های مناسب خود جهت نمای رومی مورد نظرتان را به راحتی بیابید.

نمای رومی چه ویژگی هایی دارد ؟

1 – وجود تقارن بین المان ها
2 – پنجره هایی که بلند هستند و به صورت صاف یا قوس دار می‌باشند.
3 – سقف های بلندی که همیشه جلال و شکوه ساختمان ها را به نمایش در می‌آورند.
4 – وجود قوس هایی که گرد و عریض هستند
5 – وجود منحنی های زیبا در نمای رومی
6 – وجود مجسمه و گاهاً کتیبه
7 – ستون ها، به شیوه های نمای رومی، دوریک، قرنتی و یونیک، اجرا می شوند.
8 – بخشی از دیوارهای طراحی شده در نما باید به شکل ستون‌های تزئینی باشد.
9 – استفاده از رنگ های روشن و پخته و با اصالت در طراحی این نوع نما
10 – نور پردازی مناسب و اصولی
11 – استفاده از بهترین و گرانترین سنگ ها ( سنگ‌ تراورتن، مرمر و گرانیت ) 

اشکال هندسی و سرستون هایی که در نمای رومی کار می شوند ممکن است با توجه به سلیقه معمار جلوه ای متفاوت داشته باشند. در این نما ورودی ساختمان با ستون های مدور مزین شده و از نقوش گل و حیوانات برای جذابیت بیشتر استفاده می گردد.

نقوش برجسته ریز در مقابل قوس های بزرگ، تضادی بی نظیر ایجاد می کند و ظرافت و دقت معمار را به تصویر می کشد.

نمای رومی ساختمان از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار است.
البته این موضوع زمانی صادق است که، اجرای نمای ساختمان توسط افراد حرفه ای و متخصص در زمینه اجرای نماهای رومی انجام شود.
صنایع سنگ میرزایی با بکارگیری افراد متخصص و مجرب در زمینه اجرای نماهای رومی، از مشکلات رایج پس از اجرای نما جلوگیری می نماید.

خرید سنگ نمای رومی از اصفهان باعث می‌شود تا شما سنگ ها و المان هایی را خریداری کنید که به راحتی بتوان با آن نماهای رومی بسیار زیبا و با شکوه ایجاد کنید.

البته ما توصیه می‌کنیم که برای خرید سنگ نمای رومی از اصفهان حتما با شماره ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۲ تماس بگیرید و یک فنجان مشاوره داغ مهمان ما شوید.

 

نکات بسیار مهم در اجرای نمای سنگ رومی

یکی از بهترین مصالح برای اجرای نمای رومی، سنگ های ساختمانی است.
این که سنگ ها به نماهای ساختمان ها شکوه و زیبایی میبخشند بر چشم هیچکدام از ما پوشیده نیست.
چه برسد به نماهای رومی که مظهر عظمت و جلال و شکوه در ساختمان ها هستند.
و معماران اصفهان که از دیرباز خالق سازه هایی با عظمت و زیبا بوده اند.

خرید سنگ نمای رومی از اصفهان
خرید سنگ نمای رومی از اصفهان

کاربرد سنگ در نماهای رومی به ساختمان ها دوام می‌بخشد و باعث می‌شود تا ساختمان ها از ماندگاری بالایی برخوردار باشند.
البته تمامی موارد گفته شده به شرطی محقق می‌شوند که شما بتوانید سنگ مناسبی انتخاب کنید.
اینجاست که مسئله خرید سنگ نمای رومی از اصفهان مطرح می‌شود.
باید خدمت شما دوستان عزیزم عرض کنم که سنگ ها ویژگی های متفاوتی دارند که این مورد باعث می‌شود هر سنگی در جای خاصی کاربرد داشته باشد.‌
به عنوان مثال اگر سنگ مرمریت را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که علی رقم زیبایی که در طرح و نقش خود دارد، اما در مقابل نور آفتاب واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه برای نما سنگ چندان مناسبی نیست. پس حواسمان باشد که هنگام خرید سنگ نمای رومی از اصفهان به دنبال سنگ های تراورتن با کیفیت که خاصیت صیقلی خوبی دارند بگردیم. مثل تراورتن عباس آباد، تراورتن حاجی آباد، تراورتن دره بخاری، تراورتن تکاب و تراورتن دهشیر و …

ویژگی های بهترین سنگ برای نمای رومی

تا اینجا درباره دلیل اهمیت استفاده از سنگ‌ها برای نمای رومی و همچنین اهمیت خرید سنگ نمای رومی از اصفهان خواندیم.
سنگ‌ها قیمت مناسب‌تری دارند و دوام و ماندگاری آن‌ها از مهم‌ترین علت‌های انتخابشان برای نمای رومی به شمار می‌رود. مخصوصاً سنگ های تراورتن که دارای تنوع در طرح، رنگ و قیمت می‌باشند. 
حال بحثی که مطرح هست اینست که با وجود ده‌ها مدل سنگ نمای ساختمانی، بهترین سنگ نما برای نمای رومی کدام است؟
سنگ‌های مرمر و گرانیت از جمله سنگ‌های لوکس و شیک هستند که قیمت گرانی نیز دارند.
همچنین از سنگ مرمر و سنگ گرانیت نمی‌توان به‌عنوان سنگ نما در مناطق سردسیر و مرطوب استفاده کرد، چون در برابر سرما به شدت آسیب‌پذیرند و به سرعت ترک می‌خورند.
پس بهتر است به فکر انتخاب سنگ دیگری باشیم که در کنار داشتن ویژگی‌های یک سنگ نمای خوب، قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

سنگ های تراورتن‌ یکی از پرکاربردترین سنگ‌ها در عملیات ساختمانی هستند.
از سنگ‌های تراورتن در نمای ساختمان یا دکوراسیون داخلی و فضاسازی‌ اطراف استخر و کف پارکینگ‌ها استفاده می‌شود. سنگ‌های تراورتن با توجه به عملکرد منحصربه‌فردشان،‌ قیمت بسیار مناسبی نیز دارند به همین خاطر به یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی بین معماران و سازندگان ساختمان‌ها تبدیل شده‌اند.
سنگ‌های تراورتن با توجه به داشتن بافت متخلخل قابلیت چسبندگی بسیار بالایی دارند.
همچنین وزن مناسب، تراورتن‌های را بهترین سنگ نما برای نمای رومی تبدیل کرده است.

خرید سنگ نمای رومی از اصفهان

برای اجرای سنگ نمای رومی چه مراحلی در پیش داریم ؟

طراحی نقشه نمای رومی

خرید سنگ نمای رومی از اصفهان

به طور کلی اولین مرحله جهت ساخت نمای ساختمان علی الخصوص نمای رومی، تهیه نقشه آن است.
در استان اصفهان اساتید برجسته ای هستند که در این کار بینهایت خبره اند.
در اجرای نمای رومی قاعده و قانون خاصی وجود ندارد، تقریباً می‌توان گفت همه چیز به سلیقه و درخواست مشتری طراحی می‌شود. که زیبایی نهایی نمای رومی مهارت یک طراح را بشدت نیاز دارد.
هر چقدر جزئیات و المان های بیشتری در طراحی نمای رومی ساختمان در نظر گرفته شود، نما پیچیده تر، با شکوه تر و در عین حال پر هزینه تر خواهد شد.
پس هنگام طراحی نقشه نمای رومی حواستان به جیبتون هم باشد!

حال به نظر شما در نقشه نمای رومی چه مواردی تعیین می شود ؟

در نقشه، علاوه بر تعیین میزان و نوع المان ها، میزان برجستگی نما و میزان قوس ها، ضخامت سنگ ها نیز تعیین می شود.
پیشنهاد بنده به شما علاوه بر خرید سنگ نمای رومی از اصفهان، استفاده از معماران و طراحان حرفه ای و زبردست اصفهانی هم هست تا یک طرح بی نظیر داشته باشید که با سنگ های با کیفیت، پیاده سازی می‌شود.

شاسی کشی و رابیتیس کاری

شاسی کشی و زیر ساخت ساختمان در واقع به منظور سطحی صاف و یا به عنوان یک عنصر نگهدارنده برای نمای ساختمان شناخته می شود که دارای نام هایی نظیر نبشی کشی نمای ساختمان و آهن کشی نمای ساختمان به حساب می آید.

طراحی شاسی کشی و رابیتس کشی ساختمان چگونه است؟

سازندگان همیشه باید قبل از اجرای نمای ساختمان، طراحی شاسی کشی و رابیتس کاری نما را انجام دهند.

در واقع این به عنوان اولین قدم در طراحی و ساخت ساختمان محسوب می شود.

این شاسی کشی و رابیتس کاری توسط مهندس معمار تعیین می شود.

بر همین اساس مهندس معمار با توجه به شرایطی نظیر برون رفتگی ها، معیار های طراحی پیش آمدگی ها و در آخر مترال نهایی که نظیر سنگ، چوب، سرامیک، کامپوزیت و آجر می شود را، مشخص می کند که چه رابیتس کاری و شاسی کشی برای ساختمان باید انجام شود.

ابعاد و اندازه پروفیل ها هم توسط مهندس معمار، برحسب وزن مصالح که بر پایه مترمربع تعیین شده است، مشخص میشود.

نمای ساختمان به دلیل پوسته خارجی که دارد می تواند بسیار متفاوت باشد.

مثال در نمای سنگی یا سیمانی، برای حفظ امنیت و ایمنی نما از شاسی کشی فوالدی با قوطی هایی به ابعاد مختلف نظیر: 40*40 ،40*60 یا 40*80 انجام می شود. که این قوطی ها همواره با میلگرد های کمکی و رابیتس صورت می گیرد.

در صورتی که برای نماهای چوبی، به جای شاسی کشی فوالدی، ازچهار تراش های چوبی برای نگهداری چوب استفاده می کنند.

مراحل اجرایی شاسی کشی نمای ساختمان چگونه است؟

یک نمای ساختمان به طور کلی دارای سه مرحله می باشد که باید در خرید سنگ نمای رومی از اصفهان به آن توجه شود :

• طراحی زیر ساخت نما

• اجرای آهن کشی نما یا نبشی کشی نما

• اجرای پوسته نهایی نمای ساختمان

طراحی شاسی کشی و زیر ساخت ساختمان

همین طور که در بالا اشاره شد، مهم ترین اصل ساخت و اجرای نمای یک ساختمان، طراحی زیر ساخت و شاسی کشی نما است.

بر همین اساس، شاسی کشی عالوه بر زیبایی، می تواند ساختمان را در برابر سیل و زلزله مقاوم کند.

تعیین تراز عمومی و افقی شاسی کشی یکی مهمترین و اصولی ترین بخش اجرایی شاسی کشی ساختمان به حساب می آید.

حساس بودن و اصولی بودن بخش اجرایی شاسی کشی به این دلیل است که اگر درصدی خطا در زیر ساخت ساختمان به وجود بیاید، ممکن است کل نما دچار مشکل گردد.

همچنین اجرای کار با خطا مواجه می شود.

بر همین اساس تعیین نقاط باید با دقت بسیاری انجام گردد.

ابتدا و انتهای کار در نما های عریض باید حتما مشخص شود.

بعد از مشخص کردن ابتدا و انتهای کار باید ریسمان کشی صورت گیرد و در آخر نقاط میانی تعیین شود.

طراحی نمای ساختمان شرکت بهینا نما به دلیل کیفیت بالا توانسته توجه بسیاری از سازندگان را به خود جلب نماید.

خرید سنگ نمای رومی از اصفهان

نصب سنگ و المان ها

پس از خرید سنگ نمای رومی از اصفهان، مسئله بعدی نصب سنگ و المان هاست.

روش های مختلفی جهت نصب سنگ نمای ساختمان وجود دارد که همه در دو دسته نصب خشک و نصب تر ( با استفاده از دوغاب و ملات سیمانی ) قرار می گیرند.

خرید سنگ نمای رومی از اصفهان
خرید سنگ نمای رومی از اصفهان

حال از آنجا که برای نمای رومی عمدتاً از سنگ تراورتن استفاده می شود و تراورتن چسبندگی خوبی با ملات دارد ( البته دقت کنید که سنگ موردنظر حتما پس از عملیات برش شسته شود تا گردوخاکی که پشت آن نشسته، از بین برود )؛ رایج ترین روش نصب سنگ نمای رومی به روش دوغاب است.
البته به منظور افزایش استحکام اتصال سنگ به ساختمان، استفاده از اسکوپ نیز الزامی است.

اما در رو نصب تر از آنجا که وزن نمای رومی به تنهایی بالا است، با ملات وزن آن نیز دوچندان می شود که از نظر اصول ساختمان سازی چندان مناسب نیست.
به همین خاطر امروزه شهرداری ضوابطی را برای اجرای نمای رومی تعیین کرده تا حدی که در تعدادی از شهر ها نیز با ممنوعیت روبرو شده است.

در نمای رومی، علاوه بر توجه به اجرای صحیح نصب سنگ، نصب اصولی و صحیح ابزارهای آن علی الخصوص سرستون ها نیز حائز اهمیت است.
پس فراموش نکنیم که پس از خرید سنگ نمای رومی از اصفهان ، مرحله بعدی، نصب اصولی سنگ نماهای رومی و سایر المان ها است.

معرفی ابزارهای نمای رومی سنگی

نما رومی به معنای آن است که بخش اعظمی و یا تمام نمای ساختمان شما از سنگ تراورتن ( ترجیحاً بی موج ) استفاده شود.
این نوع سنگ‌کاری، بیشتر حالت تجمل گرایی دارد که امروزه نمای زیبا به شهر ما بخشیده است.
البته طرح های رومی، ابزار و برش کاری پیچیده تری نسبت به دیگر نماها دارد. ( البته به غیر از نمای سنتی )

ابزار فوق سبک نما

زمانی که ما می‌خواهیم از نمای رومی استفاده کنیم، علاوه بر خرید سنگ نمای رومی از اصفهان ، به خرید ابزاری هایی تحت عنوان ابزاری های فوق سبک نما نیاز داریم. ابزار هایی که پیش ساخته هستند و به زیبایی نمای ساختمان کمک بسیار زیادی می‌کنند.
ابزارهای پیش ساخته نمای ساختمان ضد آب بوده و مناسب برای محیط های با میزان بارندگی بالا نیز می باشد.
این ابزار نمای ساختمان به دلیل وزن بسیار پایین، ضد زلزله نیز هست و به راحتی قابل نصب در ارتفاع نیز می باشد.

نماهای متنوعی از قبیل نمای رومی، نمای سنگی و انواع نمای کلاسیک با استفاده از ابزار پیش ساخته نما قابل اجرا و پیاده سازی می باشد و همچنین ابزار پیش ساخته نما به واسطه کیفیت بالا، صرفه اقتصادی و نصب سریع توجه بسیاری از طراحان و سازندگان را به خود جلب کرده است.

درحال حاضر پیمانکاران با تجربه می دانند که استفاده از نمای رومی سنگی با توجه به زلزله های اخیر و به طبع آن سختگیری های مکرر سازمان های مربوطه و نوسانات بازار ارز دیگر مقرون به صرفه  نیست.
پیمانکاران با تجربه به استفاده از متریال های سبک مقرون به صرفه در عین حال زیبا روی آورده اند و نمای پیش ساخته رومی و نمای رومی با ابزار به انتخاب اول آن ها تبدیل شده است!

ابزار نمای خارجی فوم پلی استایرن EPS

نمای رومی پیش ساخته EPS (فوم با دانسیته بالا) جدیدترین متریال ساختمانی است که در نماهای لوکس و مدرن ساختمان‌های اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس به غیر از خرید سنگ نمای رومی از اصفهان باید به فکر خرید ابزار نمای خارجی فوم پلی استایرن EPS هم بود. نمای پیش ساخته رومی از فوم نسوز پلی استایرن انبساطی EPS  با دانسیته ۲۲ و روکش بتن پلیمری به ضخامت ۴ میلیمتر با انواع مواد پلیمری، شیمیایی و معدنی تولید تولید شده که در مقابل عوامل جوی و اقلیمی پایدار می باشد و بصورت پیش ساخته در محل کارخانه تولید می گردد.

درگذشته تمام ابزارهای سنگی به صورت دست ساز بود. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی، این کار به صورت ماشینی انجام گرفت. درحال حاضر ماشین های برش CNC  و واترجت این کار را بسیار دقیق و ظریف انجام می دهند. به وسیله این دستگاه‌ها، هر طرح و نقشی قابل اجراست. تنها نیاز است که الگوی موردنظر را در نرم افزاری همچون اتوکد، طراحی کرده و به دستگاه متصل کنید. خروجی مدلی دقیقا مشابه همان طرح، بدون هیچ نقصی خواهد بود. بدین ترتیب سرعت و دقت کار بالا رفت و تاثیر زیادی برقیمت نهایی گذاشت. ناگفته نماند که هنرمندان اصفهانی زبردستی وجود دارند که با مهارت بالای خود، ابزارهای سنگی بی نظیری می سازند که قابل قیاس با هیچ دستگاهی نیست.
اما هزینه این کار درمقایسه با نمونه ماشینی خیلی بیشتر است و نیاز به صرف زمان بیشتری دارد.

با توجه به استانداردهای جدید ساخت و ساز، نمای رومی پیش ساخته و نمای رومی با ابزار ساختمان را می‌توان جایگزین نما رومی سنگی دانست.
لازم به ذکر است ابزارهای پیش ساخته رومی در نمای رومی با ابزار منطبق با تمامی شرایط مندرج در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان است.

انواع ابزار پیش ساخته رومی

  • پنل های پیش ساخته دیوار پوش رومی
  • ستون گرد
  • ستون نیم گرد
  • ستون چهارگوش
  • ابزارهای دورپنجره رومی (زیر پنجره، کنار پنجره)
  • قاب پنجره
  • تاج پنجره
  • تاج (کمری)
  • سر ستون
  • پا ستون (پایه ستون)
  • گنبد رومی پیش ساخته
  • قاب پنجره آینه ای

مهم ترین المان هایی که در سبک نما رومی بسیار مورد توجه اند

1 – سردر نمای رومی

2 – تاج نمای رومی ساختمان

3 – ابزار سرستون و پاستون سنگی

4 – ابزار سنگی ستون

5 – براکت سنگی

6 – ابزار ستون

7 – ابزارهای خطی و طولی

8 – ابزار تخم مرغی

9 – ابزار قاب دور پنجره نمای رومی و درب نمای رومی

10 – صراحی و …

از اینکه تا این قسمت از مطالب همراه ما بودید از شما بینهایت سپاس گزارم. به شما توصیه میکنم حتما مقاله فروش اینترنتی سنگ نما در اصفهان را مطالعه نمایید.
اگر تصمیم خرید سنگ نمای رومی از اصفهان را داشتید، ما در صنایع سنگ میرزایی مشتاق دیدار روی شما عزیزان هستیم.
صنایع سنگ میرزایی

تولید محتوا : 
گروه نرم افزاری رامان صفر و یک

پیشنهاد ویژه

تراورتن رامشه

تراورتن رامشه

620,000 تومان

5/5
انتخاب سنگ بر اساس نوع
انتخاب سنگ بر اساس رنگ

2 نظر در “خرید سنگ نمای رومی از اصفهان

  1. هانیه توکلی گفت:

    سپاس از اطلاعات کاملی که در اختیارمون گذاشتید.
    مناسبتربن سنگ های تراورتن برای نمای رومی کدوماشون هستند ؟
    ممنون میشم نام چند تا از بهترین و مناسبترین سنگ های ترارتن رو ذکر کنید.

    1. صنایع سنگ میرزائی گفت:

      سلام خدمت شما. سپاس از شما بابت مطالعه مطالبمون
      در ساخت نمای رومی از مصالح متعددی از جمله سنگ‌ها و سیمان خصوصا سیمان سفید استفاده می‌شود. اما جلوه‌ای که سنگ‌ها به نمای ساختمان می‌بخشند بی‌نظیر است. استفاده از سنگ‌ها برای نمای رومی دلایل متعددی از جمله زیبایی، استحکام، دوام و ماندگاری طولانی، مقاومت در شرایط آب‌وهوایی مختلف، هزینه مناسب، وزن و تراکم کمتر و چسبندگی بالا دارد.تراورتن‌ها یکی از پرکاربردترین سنگ‌ها در عملیات ساختمانی هستند. از سنگ‌های تراورتن در نمای ساختمان یا دکوراسیون داخلی و فضاسازی‌ اطراف استخر و کف پارکینگ‌ها استفاده می‌شود. سنگ‌های تراورتن با توجه به عملکرد منحصربه‌فردشان،‌ قیمت بسیار مناسبی نیز دارند به همین خاطر به یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی بین معماران و سازندگان ساختمان‌ها تبدیل شده‌اند. سنگ‌های تراورتن با توجه به داشتن بافت متخلخل قابلیت چسبندگی بسیار بالایی دارند. همچنین وزن مناسب، تراورتن‌های را بهترین سنگ نما برای نمای رومی تبدیل کرده است.
      بهترین این سنگ ها برای نمای رومی باید با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب شود اما از نظر ما و صنایع سنگ میرزایی بهترین سنگ های تراوتن نمای رومی، عباس آباد، آتشکوه، حاجی آباد، دره بخاری و تکاب میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من