mirzaeestone@gmail.com
تماس با صنایع سنگ میرزایی
03191010622
09130000622

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

چه سنگی به ساختمان ما می آید؟ نمای ساختمان بسیار مهم است و به ساختمان ما هویت و زیبایی می‌بخشد. یکی از بهترین مصالح برای داشتن یک نمای زیبا در ساختمان، بی شک سنگ های ساختمانی است.

سنگ ها دارای قابلیت های زیادی هستند که با سایر مصالح ساختمانی قابل مقایسه نمی‌باشند.
کافیست به تصویر زیر یک نگاهی بیندازیم تا متوجه شویم، کاربرد سنگ در یک ساختمان چقدر به آن زیبایی و شکوه می‌بخشد.
کافیست به سنگ های مرمریت نجف آباد به کار رفته در نمای این ساختمان دقت کنیم، تا به خوبی درک کنیم که سنگ ها چقدر جلال، زیبایی و شکوه به ساختمان ما می‌بخشند.

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

چرا سنگ ها بهترین انتخاب برای نمای ساختمان ها هستند ؟

1 – مقاومت و دوام بسیار بالا

2 – جلا پذیری سنگ ها

3 – مقاومت سایشی و ضربه ای مطلوب و بالا

4 – قابلیت برش و صیقل خوردن 

5 – قابلیت شست و شو

6 – ثبات رنگ 

7 – مقاومت در برابر رطوبت

8 – مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی 

9 – مقاومت کششی و خمشی مناسب

10 – غیر قابل نفوذ بودن

11 – پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی

با مشاهده دلایل فوق دیگر شکی باقی نمی‌ماند که سنگ‌های ساختمانی، بهترین گزینه برای نمای ساختمان ما هستند.
پس بیایید تا پر قدرت بررسی کنیم که چه سنگی به ساختمان ما می آید؟

کاربرد سنگ های ساختمانی در صنعت ساختمان سازی و زیبایی ساختمان ها

سنگ های ساختمانی در صنعت ساختمان سازی بسیار پرکاربردند و امروزه برای پوشش داخلی ساختمان ها، نماکاری هاب داخلی و خارجی ساختمان ها و… به وفور استفاده می‌شوند.

با ما همراه باشید تا بررسی کنیم، که چه سنگی به ساختمان ما می آید؟ 

نما خارجی ساختمان ها

برای نماکاری ساختمان ها، باید از سنگ های بسیار محکم و با دوام نظیر انواع سنگ های گرانیت و سنگ های تراورتن استفاده کرد.

حال با این وجود، چه سنگی به ساختمان ما می‌آید؟

برای نمای بیرونی ساختمان، معمولاً سنگ های تزئینی را به کار می برند که از نظر شکل ظاهری، رنگ و درجه کیفی انواع مختلفی دارند. جالب است بدانید که کشور عزیزمان ایران، از جمله بزرگترین تولید کنندگان و همچنین زیباترین و شیک ترین سنگ های نما در دنیا به شمار می رود.

سنگ هایی که در نمای خارجی ساختمان به کار برده می‌شوند؛ باید سبک، مقاوم و با دوام بوده و در مقابل شرایط جوی و آب و هوایی مقاوم باشند.

برخی از پرطرفدارترین و در عین حال باکیفیت ترین انواع نماهای سنگی ساختمان مسکونی عبارتند از:

نمای مرمری ساختمان:

سنگ های مرمری به علت قابلیت صیقل پذیری بالا، یکی از زیباترین انتخاب ها برای نمای ساختمان بوده و طول عمر بالایی دارد.

نمای گرانیتی ساختمان مسکونی:

سنگ های گرانیتی، مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و به ویژه آب را دارا می باشند. از این رو برای استفاده به عنوان نما، گزینه مناسبی در مناطق مختلف هستند.

نمای تراورتن ساختمان:

سنگ های تراورتن، از نظر شکل ظاهری و رنگ تنوع بالایی دارند و از این رو طی سالهای اخیر، به یکی از پرطرفدارترین سنگ های ساختمانی بدل شده است.

سنگ های گرانیت، برای نما خوب هستند و بسیار مقاوم اند اما مشکلی که دارند این است که بسیار سنگین هستند و بسیار از آن ها در خود اکسید آهن دارند که باعث می‌شود در طولانی مدت، سنگ تغییر شکل دهد و به شکل نازیبایی در بیاید.
به عقیده کارشناسان و مشاوران صنایع سنگ میرزایی، بی شک بهترین سنگ برای نمای خارجی سنگ های تراورتن هست که انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید لیست قیمت سنگ تراورتن را در وبسایت ما بررسی کنید تا یک انتخاب عالی متناسب با بودجه‌ای که دارید داشته باشید.

در هنگام انتخاب و خرید سنگ مناسب برای نمای ساختمان باید عوامل محیطی منطقه، مسکونی یا اداری بودن ساختمان، مناسب بودن سنگ برای اجرای طرح مورد نظر، ضخامت، کارآیی و قیمت را در نظر بگیرید. امروزه اکثر خریداران به دنبال شیک ترین انواع سنگ ساختمانی، به ویژه برای نمای بیرونی منزل خود هستند.

اگر فاکتور قیمت برای شما اهمیت زیادی ندارد، به ترتیب می توانید سنگ های زیر را برای نمای ساختمان خود انتخاب و خریداری نمایید:

  • انواع سنگ های تراورتن
  • انواع سنگ مرمریت
  • سنگ های گرانیتی
  • سنگ کوارتزیت

البته انتخاب سنگ های ساختمانی، می تواند سلیقه ای باشد؛ اما باید با مشاوره از کارشناسان و فروشندگان معتبر، بهترین و مناسب ترین نوع سنگ را تهیه کنید.

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

کف ساختمان و پلکان

سنگ هایی که در پله‌ها و کف ساختمان ها قرار می‌گیرند، باید بسیار محکم و سخت باشند و اگر بخواهیم بررسی کنیم که ” چه سنگی به ساختمان ما می آید؟ ”  باید حتماً این ویژگی را مورد بررسی قرار داد.
سنگ هایی که در این مکان ها قرار می گیرند، بسیار زیاد در مقابل سایش و ضربه هستند و از این رو نیاز است تا از مقاومت سایشی و ضربه ای بالایی برخوردار باشند. 
همچنین این سنگ ها در معرض مواد شوینده قرار می گیرند و نیاز است از سنگ هایی اسنفاده کنیم که نفوذ ناپذیرند و مقاومت خوبی در برابر آب دارند.

ما در صنایع سنگ میرزایی، سنگ گرانیت را بهترین انتخاب برای شما می‌دانیم و هنگامی که می‌خواهیم بررسی کنیم چه سنگی به ساختمان ما می آید، بهتر است سنگ هایی را انتخاب کنیم که در طولانی مدت تغییر شکل ندهند و زیبایی خود را حفظ کنند.

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

نمای داخلی ساختمان ها

چه سنگی به ساختمان ما می آید؟ استفاده از سنگ ها در داخل ساختمان، عظمت و شکوه خاصی به ساختمان ما می‌بخشد.

اصولاً از سنگ برای پوشش دیوار حمام و سرویس بهداشتی، ساختمان های اداری، فروشگاه ها و سالن های غذاخوری استفاده می شود. 

بنابراین اگر بخواهیم بررسی کنیم که چه سنگی به ساختمان ما می‌آید، باید به نوع معماری داخلی ساختمانمان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سنگی که برای دیوار به کار می رود، باید ظاهری زیبا و سطحی جلاخورده داشته باشد. علاوه بر آن تخلخل آن کم باشد تا در اثر شستشو با مواد شوینده آسیب نبیند و مقاومت آن کم نشود.

ما به شما انواع سنگ های مرمریت را برای این مورد پیشنهاد می‌کنیم.

سنگ هایی که از رنگ و ظاهر مناسبی برخوردار هستند و علاوه بر دوام بالا، مقاومت خمشی و کششی خوبی دارند برای تزئینات داخل ساختمان کاربرد دارند.

این سنگ ها برای تزئین دیوار شومینه، ستون ها و قاب درب و پنجره به کار می روند. سنگ آنتیک، نمونه ای از سنگ هایی است که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد.

از کجا بفهمیم که چه سنگی به ساختمان ما می‌آید ؟

با توجه به آنچه که گفته شد به راحتی می‌توانیم تصمیم بگیریم که در هر قسمت از ساختمانمان از چه نوع سنگی استفاده کنیم. البته پیشنهاد میکنم که برای تصمیم‌گیری اصولی تر در این مورد، نیاز هست بدانیم که برای هر بخش از ساختمان چه سنگی مناسب است؟

حال که فهمیدیم در هر بخش از ساختمان چه سنگی مناسب تر است، بهتر است با توجه به نوع معماری ساختمانمان از یک ترکیب رنگ زیبا و چشمگیر  استفاده کنیم.

سبک طراحی و محل ساخت ساختمان هم، مواردی هستند که ما را راهنمایی می کنند که چه سنگی به ساختمان ما می آید؟

به ترکیب رنگ و طرح سنگ های به کار رفته شده در این ساختمان دقت کنید.

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

چه سنگی در ساختمان زیبا تر جلوه می‌کند ؟

سنگ های ساختمانی، انواع بسیار زیادی دارند و علاوه بر نوع آن‌ها رنگ ها و طرح های بسیار زیادی را شامل می‌شوند. با وجود این تنوع بالا در سنگ های ساختمانی، سخت‌تر می‌توانیم متوجه شویم که چه سنگی به ساختمان ما می آید؟

در ساختمان‌سازی تمایل به رنگ‌های گرم، روشن و طبیعی بیشتر است.

منظور از رنگ‌های طبیعی، رنگ‌هایی است که در سطح زمین بیشتر دیده می‌شود. مانند کرم، قهوه‌ای روشن و تیره، سفید، خاکستری، صورتی، سبز، آبی و غیره.

برعکس سنگ‌هایی با رنگ‌های تند مانند نارنجی، قرمز، زرد و مشکی، تنها مکمل دکوراسیون کلی محسوب می‌شوند. یعنی به کار گرفتن مقدار بسیار کمی از آن‌ها، برای روح بخشیدن به محیط، کفایت می‌کند.

سنگ‌هایی نیز که ما برای شما انختاب کرده‌ایم، دارای رنگ و نفش‌های طبیعی، باشکوه و دلنشین هستند.

البته هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند که به آن‌ها نیز اشاره می‌کنیم. اما از نظر ظاهر، طیف انتخاب‌های ما از سنگ‌های بسیار روشنی مانند مرمر و مرمریت و چینی تا سنگ‌های تیره‌ای مانند گرانیت و سنگ‌های متعادلی مانند تراورتن را، شامل می‌شوند.

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

وجود سنگ در ساختمان ها، از دیرباز همواره نمادی از سختی، زمختی و شکوه و بزرگی بوده‌اند.
جالب است بدانید که تمامی سنگ‌های موجود در طبیعت، به دو دسته تقسیم می‌شوند:
1 – سنگ هایی که بخاطر درخشششان، در صنعت جواهرسازی به کار می‌روند. این سنگ ها به دلیل جنس کریستالی خود، از مقاومت بسیار پایینی برخوردارند.

2 – سنگ هایی که برای مقاومتشان، به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکثر این سنگ‌ها، آن زیبایی درخشنده و خیره‌کننده را ندارند. اما بسیاری از این سنگ ها مانند سنگ مرمر استحکام، ظرافت و زیبایی را با هم دارند.
این اتفاق بخاطر ویژگی منحصر به فردی که سنگ مرمر دارد، که همان عبور نور است، رخ می‌دهد.
این سنگ ساختمانی شفاف در دیوار‌ها، راه‌پله‌ها، اپن آشپزخانه و مواردی از این قبیل کاربرد دارد. هر چند مقاومت سنگ مرمر در برابر نور خورشید، ضربه و سایش در مقایسه با تراورتن‌ها، بسیار پایین‌تر است.

ایران در تولید سنگ چه جایگاهی در دنیا دارد ؟

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

ایران سومین تولید کننده جهانی انواع سنگ های تزئینی است و به همین علت، میزان عرضه این محصول در بازار داخلی با حجم بالایی صورت می گیرد. در سراسر کشور نمایندگی فعال، در زمینه عرضه این محصولات فعالیت دارند. برای انتخاب بهتر و دقیق تر سنگ های تزئینی می توانید از این مراکز اقدام به تهیه کاتالوگ سنگ ساختمانی نمود و در نهایت بر حسب اطلاعات تخصصی ذکر شده در آن نمونه، مناسب با سلیقه و بودجه خود سفارش و خریداری کنید.

البته توجه کنید که ضخامت و اندازه سنگ، نیز برای به کارگیری در نمای ساختمان اهمیت ویژه ای دارد. شرکت های پخش و توزیع، همواره بهترین و بیشترین اطلاعات را در این زمینه دارا می باشند. به عنوان مثال ضخامت سنگ تراورتن برای نمای ساختمان، دارای ضخامت تقریبی ۱٫۵ سانتی متر می باشد. هر چند این رقم می تواند تا چهار سانتی متر متغیر باشد.

نکته آخر اینکه امروزه توزیع، پخش و فروش انواع سنگ ساختمانی به صورت عمده و قیمت تولیدی در نمایندگی های پخش آنلاین و اینترنتی، با تنوع بالا و حجم گسترده ای صورت می گیرد.

سنگ های گران و لاکچری برای نما

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

از گران ترین سنگ های ساختمانی و بسیار زیبا در سنگ نما، می توان به سنگ های تراورتن سوپر عباس آباد و آتشکوه اشاره کرد. این سنگ ها با رنگ های روشن نزدیک به سفید با کمترین میزان بازی رنگ، به همراه کیفیت عالی هستند که زیبایی و دوام نمای ساختمان را تضمین خواهند کرد.

سنگ تراورتن سوپرعباس آباد چه سنگی است ؟

اگر قصد دارید بررسی کنید که چه سنگی به ساختمان ما می آید؟ پیشنهاد می کنم حتما سنگ های تراورتن سوپر عباس آباد را مورد بررسی قرار دهید.

تراورتن عباس آباد با ویژگی‌هایی که دارد، قابلیت استفاده به عنوان نمای اصلی و بیرونی در انواع معماری‌، به ویژه معماری کلاسیک و رومی را دارد. تراورتن عباس آباد با تنوع رنگ و زیبایی بالای خود می‌تواند به عنوان نمای داخلی و دیوارپوش درون ساختمان استفاده شود.

اگر قصد محوطه سازی در حیاط یا باغ خود را دارید، سنگ تراورتن عباس آباد قطعاً گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

همچنین می‌توانید از این سنگ در ساخت مصنوعات دکوراتیو، نظیر مبلمان سنگی نیز استفاده نمایید.

سنگ تراورتن آتشکوه چه سنگی است ؟

بی شک یکی از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن ایران، سنگ تراورتن آتشکوه می‌باشد.

معدن سنگ تراورتن آتشکوه، در استان مرکزی، شهرستان محلات واقع گردیده است .
سنگ تراورتن آتشکوه، دارای چندین سورت می باشد که هر واحد سنگبری، کد گذاری مخصوص خود را دارد.

درجات سوپر و ممتاز سنگ تراورتن آتشکوه، بسیار روشن است و خلل و فرجی کمی دارد. سنگ تراورتن آتشکوه، از تراکم بالایی برخوردار است و ساب پذیری عالی دارد.

سنگ تراورتن آتشکوه را به دو صورت، بی موج و موج دار برش می‌دهند.

چنانچه سنگ از موج های منظم برخوردار باشد، به صورت موج دار برش داده می شود و در غیر اینصورت به صورت بی موج برش داده می‌شود، که در این حالت بسته به درجه سنگ بصورت هاله و ابر و بادی ظاهر می گردد.

سنگ تراورتن آتشکوه موج دار، بیشتر در نماهای مدرن و سنگ تراورتن بی موج، در نماهای کلاسیک یا نمای رومی استفاده می‌شود.  
سنگ تراورتن آتشکوه، به دلیل قیمت بالای کوپ سنگ اکثرأ توسط اره بصورت اسلب فرآوری می گردد. سنگ تراورتن آتشکوه اغلب بصورت خام،  به کشورهای مختلف صادر می گردد و بررسی آن هنگام پاسخ به سوال ” چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟ ” خالی از لطف نیست.

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

سنگی که برای ساختمان خود انتخاب می‌کنیم باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

1 - دوام و ماندگاری بالا

یکی از موارد بسیار مهمی که در خرید سنگ مناسب باید به آن دقت کنیم، دوام، ماندگاری و یا مقاومت آن در برابر عوامل مختلف محیطی مانند ضربه، فشار و عوامل جوی می باشد.

چرا که سنگ های ساختمانی مناسب مختلف، با توجه به ساختار و کانی های تشکیل دهنده خود، دارای مقاومت های مختلفی می‌باشند.

2 - مقاومت درباره آلودگی و باران‌های اسیدی

این عامل عمدتا در شهرهای صنعتی، علی الخصوص شهرهای جنوبی، بسیار حائز اهمیت است و نیاز است بررسی کنیم که در این مناطق چه سنگی به ساختمان ما می آید؟

چرا که در صورت نفوذ آلودگی به داخل نما، سنگ زیبایی خود را از دست داده و کدر می شود.

ما در این مناطق به شما سنگ های تراورتن تکاب به رنگ سیلور را پیشنهاد می‌کنیم.

3 - همخوانی با طراحی و معماری سازه

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

سنگ های ساختمانی در سبک های معماری مختلف مانند نمای رومی، کلاسیک و … استفاده می‌شوند و برای هرکدام از این سبک ها، معماری سنگ های خاصی را باید انتخاب کنیم.

پس زمانی که قصد داریم بررسی کنیم ” چه سنگی به ساختمان ما می آید؟ ” حتماً باید نوع و طرح معماری سازه مورد نظر را بررسی کنیم و بر آن اساس تصمیم بگیریم. 

چرا که در صورت انتخاب صحیح سنگ مناسب آن ها، به زیباتر جلوه دادن نمای ساختمان کمک شایانی می نماید.

در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم که با معماران و طراحان مشورتی داشته باشید و از آن ها راهنمایی بگیرید.

4 - چسبندگی بالا با ملات

اگر به این فکر هستیم که چه سنگی به ساختمان ما می آید؟ به شما پیشنهاد می‌کنم، سنگی را انتخاب کنید که وزن پایینی داشته باشند و چسبندگی شان با ملات خوب باشد.

زیرا در این حالت، سنگی را انتخاب می‌کنیم که هرگز سقوط نمی کند و یک سنگ کاری عمری و طولانی خواهیم داشت.

برای این منظور، ما به شما سنگ تراورتن را پیشنهاد می‌کنیم.

هرگز فراموش نکنید که نصب صحیح سنگ در ارتفاعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا در صورت اشتباه، پس از مدتی سنگ از نما جدا می‌شود و منجر به آسیب و خسارت می گردد.

با این وجود در هر روش نصب سنگ باید از اسکوپ استفاده نمود تا از سقوط احتمالی جلوگیری شود.

5 - توجه به فراوری سنگ و ابعاد آن پس از فراوری

چه سنگی به ساختمان ما می آید ؟

کوپ سنگ پس از انتقال به کارخانه ها، در ابعاد و ضخامت هاب مختلف برش داده می شوند. 

انواع پرداختها با توجه به جنس سنگ و نیاز و کاربرد سنگ روی آنها، انجام می شود.

از معروفترین ابعادی که سنگ ها پس از برش دارند، می توان به تایل و اسلب و طولی اشاره کرد.

اندازه تایل برای نمای ساختمان گزینه مناسبی است.

اما در این صورت بندکشی ها بیش تر شده و نما، یکدستی کمتری دارد، لذا ابعاد تایل پیشنهاد نمی شود و بهتر است که از سایز طولی استفاده کنیم. اغلب سنگ های تراورتن را در این اندازه برش می‌دهند.

برای نمای ساختمانمان اسلب کار کنیم بهتره یا طولی؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم برای نمای ساختمان آنچه تاکنون رایج بوده، استفاده از سنگ طولی است.

از اینکه تا این قسمت از مقاله با من همراه بودید، از شما بی نهایت سپاس‌گزارم. به شما پیشنهاد می‌کنم برای بررسی بهتر سنگ ها، قیمت انواع سنگ ساختمانی با عکس را حتماً مشاهده کنید.

فراموش نکنیم بودجه، نوع سنگ و ظرفیت ساختمان، مواردی است که پیش از خرید حتما باید مورد بررسی قرار بگیرند و بررسی اینکه چه سنگی به ساختمان ما می آید؟، باید به آن‌ها توجه زیادی کنید. سنگ ها انواع زیادی دارند که می‌توانند هنگام خرید سنگ تصمیم‌گیری را برای شما سخت کنند.

اگر در هر مرحله‌ای از خرید سنگ به مشکل برخوردید، اصلاً نگران نباشید زیرا شما می‌توانید با کارشناسان صنایع سنگ میرزایی تماس بگیرید. برای این کار کافیست تا با شماره ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۲ تماس بگیرید.

تولید محتوا : 

گروه نرم افزاری رامان صفر و یک

پیشنهاد ویژه

تراورتن رامشه

تراورتن رامشه

620,000 تومان

5/5
انتخاب سنگ بر اساس نوع
انتخاب سنگ بر اساس رنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من