mirzaeestone@gmail.com
تماس با صنایع سنگ میرزایی
03191010622
09130000622

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن سال 1403

یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی که بسیار کاربردی وجذاب است و به واسطه ویژ‌گی‌هایی که دارند بین معماران، ساختمان سازان و مهندسین عمران طرفداران بسیار زیادی دارد، سنگ تراورتن است. از اینرو در این نوشتار علاوه بر بررسی این سنگ کاربردی و فوق‌العاده به قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن پرداخته‌ایم تا بتوانیم به شما بیشترین کمک را هنگام خرید انواع سنگ‌های تراورتن داشته باشیم. سنگ‌های تراورتن در سورت‌های بسیار زیادی قرار دارند و بازه رنگی آنها بسیار گسترده و متنوع است و می‌توان آن هارا با طرح‌های مختلف و زیبا دید.

از سنگ تراورتن به دلایل زیبایی، مقاومت در برابر سایش، دوام و قابلیت‌های دیگر در پروژه‌های ساختمانی، از جمله کف‌پوش‌ها، دیوارپوش‌ها، پله‌ها، پله‌های آتشبازی و محوطه‌سازی‌ها استفاده می‌شود. همچنین، تراورتن می‌تواند در تزئینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها و به عنوان یک مصالح دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به تنوع کاربردها و مزایای مختلف، تراورتن به‌عنوان یک مصالح مورد توجه در دنیای ساخت و ساز به‌شمار می‌آید. این سنگ طبیعی، با ترکیب زیبایی و عملکرد عالی، امکان ایجاد فضاهای منحصربه‌فرد و کارآمد را فراهم می‌کند و به ارتقاء زیبایی و کیفیت پروژه‌ها کمک می‌کند.

ما در صنایع سنگ میرزایی همواره سعی کرده‌ایم انواع سنگ‌های تراورتن را با استفاده از بروزترین و مجهزترین دستگاه‌ها و همچنین به لطف کمک از متریال با کیفیت نظیر رزین و ایپوکسی، با بالاترین کیفیت ممکن فراوری کرده و آن را جهت ارائه به مشتریان محترم آماده کرده‌ایم. از اینرو شما می‌توانید در صنایع سنگ میرزایی با بالاترین کیفیت، سنگ‌های تراورتن خود را با قیمتی بسیار مناسب و رقابتی ارائه نمایید.

سنگ تراورتن ویژگی های بسیار مناسبی دارد که باعث شده است معماران و ساختمان سازان هنگام خرید سنگ، مخصوصاً برای نمای خارجی ساختمان های خود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن در سال 1403 در صنایع سنگ میرزایی :

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن در سال 1403 در صنایع سنگ میرزایی از 100،000 تومان شروع می‌شود و تا 2،800،000 تومان ادامه دارد.  عوامل بسیار زیادی از جمله نوع سنگ، سورتی که آن سنگ در آن قراردارد، ابعاد سنگ و … در قیمت سنگ تراورتن تاثیر دارد که در این نوشته قصد داریم آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

از اینرو ما با آنالیز دقیق قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن و بررسی دقیق فاکتور های تاثیر گذار در آن قصد داریم تا به مشتریان خود کمک کنیم تا بهترین تصمیم را در خصوص خرید انواع سنگ های تراورتن بگیرند.

با ما همراه باشید.

اگر هنگام خرید سنگ، بازارهای سنگ را بدرستی بررسی کرده باشید قطعاً متوجه این شده‌اید که سنگ‌های تراوتن در انواع و سورت‌های بسیار زیادی هستند و همین مسئله باعث شده است که ما در خانواده تراورتن بازه‌های قیمتی متفاوتی را ببینیم. این مورد به ما گوشزد می‌کند که باید در مورد سنگ های تراورتن اطلاعات مناسبی داشته باشیم تا هنگام خرید، درست‌ترین تصمیم را بگیریم. 

کدام سنگ تراورتن و با چه بازه‌ی قیمتی برای ساختمان ما مناسب است ؟

یکی از مواردی که می‌تواند به ما کمک کند تا بهترین تصمیم را هنگام خرید سنگ تراورتن بگیریم، دانستن هزینه نهایی سنگ‌کاری می‌باشد.

بسیار خب بهتر است که برویم سر اصل مطلب ! 

یکی از محبوب ترین مصالحی که می‌توان انواع مختلف آن را با قیمت‌های متفاوت در نماهای ساختمان ها بکار برد، بی شک سنگ تراورتن است.
این سنگ فوق العاده، آنقدر متنوع است که می‌توانید با خیال راحت یکی از انواع آن را که با بودجه شما سازگار است، انتخاب کنید. اما مسئله‌ای که مطرح هست این است که: از کجا می‌توان فهمید برای ساختمان مورد نظرمان، هزینه نهایی سنگ کاری چقدر خواهد شد ؟

بدست آوردن هزینه نهایی سنگ‌کاری

گاهاً ممکن است که شما بین دو نوع سنگ مختلف با قیمت‌های متفاوت دچار شک و تردید شوید و سنگ تراورتن ارزان تر را انتخاب کنید در صورتی که پول شما کفاف استفاده از سنگ تراورتن گرانتر را هم می‌داد.
اینجاست که اهمیت دانستن قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن سال 1403 مشخص و معلوم می‌شود.
بنابراین باید برویم سراغ متره برآورد سنگ !
چرا که این کار به ما یک رقم نسبتاً دقیق از هزینه های مورد نظرمان برای سنگ کاری خواهد داد.
به این ترتیب شما می‌توانید قبل از شروع پروژه، سنگ تراورتن مورد نظرتان را انتخاب کنید و هزینه نهایی اجرا را تا حدودی پیش بینی کنید.
دانستن قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن در سال 1403، به شما کمک می‌کند در انتخاب سنگ‌تراورتن مورد نظرتان حساب شده و اصولی قدم بردارید.
این موضوع به ویژه زمانی که در بودجه های پرداختی دچار محدودیت هستید، کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. 
بنابراین برای اینکه گام‌های دقیقی بردارید، متره برآورد سنگ نما را در دستور کار خود قرار دهید.

همچنین اگر در زمینه سنگ‌های تراورتن و پیدا کردن مناسب‌ترین گزینه در خانواده تراورتن‌ها نیاز به مشاوره داشتید، سوال خود را با ما در میان بگذارید یا از طریق تماس با شماره ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۲ از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.

چرا سنگ تراورتن کاربرد های فراوانی دارد ؟

سنگ تراورتن، یکی از سنگ های بسیار پرطرفدار و شناخته شده در کل دنیا است. این سنگ در کشور عزیزمان ایران به شکل داخلی پس از استخراج از معدن های سنگ، در قالب کوپ سنگ، در اختیار کارخانه های برش سنگ قرار داده می‌شوند. تحقیقات مختلف کانی شناسی، سنگ شناسی و زمین شناسی نشان داده اند که کلسیم، استالاگمیت و استالاکتیت از جمله ترکیبات اولیه و بسیار مهم موجود در سنگ های تراورتن هستند.
ترکیبات آهن، از جمله ترکیبات بسیار مهم در شکل گیری و ایجاد طرح و موج های ایجاد شده در سنگ های تراورتن  است.

سنگ‌های تراورتن از چشمه های آب گرم و آهک ساز ساخته می‌شود و از خانواده سنگ های متخلخل است و امروزه جزء سنگ های تزئینی می‌باشد.
این سنگ از رسوب های کف دریاها، رسوبات آب های معدنی و چشمه‌های آب‌گرم و بعضاً رسوبات رودخانه ها بوجود می‌آید.
این سنگ، دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل تغییرات آب و هوایی، برف و باران می‌باشد.
رگه هایی که در سنگ های تراورتن مشاهده می‌شود، حاصل اختلاف مقدار اکسید آهن در لایه های مختلف این سنگ است که باعث می‌شود سنگ های تراورتن ظاهر بسیار زیبایی داشته باشند.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که در صورت برش سنگ در امتداد رگه ها، این سنگ به شکل بی موج و در صورت برش سنگ در مخالف جهت رگه ها، این سنگ بدون موج بوجود خواهد آمد که در قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن تاثیر گذار هم خواهد بود.  

تراورتن، سنگی است که اخیراً به واسطه داشتن معادن در دسترس و همچنین زیبایی بالا و تنوع در رنگها و طرح هایش و همچنین هزینه معقولی که دارد، سنگی است که امروزه کاربرد های فراوانی دارد.
اکر قصد دارید تا کاربرد سنگ های تراورتن را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب “سنگ تراورتن چه نوع سنگی است ؟” که در وب سایت صنایع سنگ میرزایی منتشر شده را مطالعه نمایید.

در زیر می‌توانید قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن را مطابق با پر کاربرد ترین این نوع سنگ مشاهده نمایید.

لیست قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن سال 1403 (تمامی قیمت ها بروز رسانی می‌شوند):

تراورتن رامشه

620,000 تومان
۴۰ طولی ،قد پا بلند، کیفیت خوب، تم رنگی کرم روشن اعتبار آگهی:1402/01/19 تا 1403/01/29

تراورتن رامشه

520,000 تومان
۴۰ طولی ،قد پا بلند، کیفیت خوب ،تم رنگی کرم عسلی اعتبار آگهی:1403/01/18 تا 1403/01/28

تراورتن دره بخاری

835,000 تومان
۴۰ طولی، قد پا بلند ،کیفیت عالی، تم رنگی کرم روشن اعتبار آگهی:1403/01/16 تا 1403/01/26

تراورتن تکاب سوپر

620,000 تومان
۴۰ طولی ،قد پا بلند ،کیفیت عالی ،تم رنگی کرم عسلی روشن اعتبار آگهی: 1402/12/27 تا 1403/01/17

تراورتن کمشچه

390,000 تومان
۴۰ طولی قد پا بلند کیفیت خوب و  تم رنگی کرم روشن هاله دار اعتبار آگهی:1402/12/26 تا 1403/01/16

تراورتن ابیانه

1,100,000 تومان
۴۰ طولی ،قد پا بلند،  کیفیت عالی، تم رنگی کرم روشن اعتبار آگهی: 1401/12/23

تراورتن عباس آباد

550,000 تومان
۴۰ طولی ،قد پا معمولی،  کیفیت عالی، تم رنگی سفید هاله صورتی اعتبار آگهی : ۰۲/۱۲/۲۲ تا ۰۳/۰۱/۰۲

تراورتن ابیانه اسماعیلی سوپر

2,000,000 تومان
40 طولی ،قد پا بلند ، کیفیت عالی، تم رنگی سفید اعتبار آگهی : 02/12/19 تا 02/12/29  

تراورتن ارس

570,000 تومان
۴۰ طولی ،قد پا بلند،  کیفیت عالی، تم رنگی کرم اعتبار آگهی: 1402/12/15

تراورتن تکاب

440,000 تومان
۴۰طولی ،قد پا بلند ،کیفیت عالی، تم رنگی کرم عسلی روشن اعتبار آگهی : ۰۲/۱۲/۱۳ تا ۰۲/۱۲/۲۳

تراورتن ایساتیس

360,000 تومان
۴۰طولی ،قد پا بلند ، کیفیت خوب، تم رنگی کرم اعتبار آگهی : ۰۲/۱۲/۱۰ تا ۰۲/۱۲/۲۰

قیمت سنگ تراورتن در صنایع سنگ میرزایی

هزینه‌ی اجرای سنگ‌کاری، می تواند متاثر از فاکتورهای مختلفی باشد.
شاید بتوان اولین و مهمترین فاکتور را قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن در سال 1403 دانست که به موارد مختلفی همچون نوع، کیفیت و ضخامت سنگ بستگی دارد. وسعت نمای ساختمان که شامل ارتفاع و بر نما می‌شود نیز در این بین تاثیر گذار است.
عوامل دیگری در سنگ کاری ساختمان‌ها مانند هزینه‌های زیرسازی، دستمزد استاد کار، هزینه اسکوپ سنگ، هزینه داربست و هزینه برش سنگ نیز در هزینه‌های کلی محاسبه خواهد شد.

سنگ های تراورتن به دلیل بافت زبری که روی آن هاست و همچنین تنوع رنگ و معادن در دسترس، انتخاب مناسبی برای سنگ نمای ساختمان و سنگ فرش فضاهای بیرونی هستند.
سنگ های تراورتن با توجه به کیفیت هایی که دارند قیمت های متفاوتی دارند.

سنگ تراورتن از نمونه محصولات با قیمت مناسب می باشد که می توان آن ها را در دسته سنگ های لوکس و مقرون به صرفه قرار داد.

با در نظر گرفتن این که تراورتن از نمونه سنگ های تولید داخل می باشد و می‌توان آن را از معادن استان های مختلف کشور تهیه و در اختیار مصرف کننده قرار داد، قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن نسبتاً پایین و به صرفه است.
از عوامل دیگری که در قیمت سنگ تراورتن مؤثر است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود امواج در سنگ ها
  • رنگ سنگ
  • درجه کیفیت سنگ
  • آنالیز فیزیکی و شیمیایی سنگ
  • میزان تخلخل در سنگ
  • قطر سنگ
  • طول و عرض سنگ
  • نحوه فرآوری سنگ
  • نوع برش سنگ
  • و ….

قیمت، مهمترین و پر فروش ترین سنگ های تراورتن را برای شما در لیست فوق به نمایش درآوردیم.
با مشاهده لیست فوق قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن را می‌توانید داشته باشید.

همچنین برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن، ثبت سفارش و خرید، کافیست با مشاوران صنایع سنگ میرزایی با شماره ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۲ تماس بگیرید.
همچنین ما می‌دانیم که شما حق دارید مناسب‌ترین قیمت سنگ تراورتن را از صنایع سنگ میرزایی بخواهید.

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن

سنگ‌های تراورتن مختلفی در بازار نمایشگاه‌های سنگ وجود دارد که می توانید با توجه به کیفیت و قیمت یکی از آن ها را انتخاب کنید.
در واقع قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن انتخابی، مهمترین فاکتوری است که در متره برآورد سنگ نما موثر می‌باشد. قیمت سنگ مورد نظر در سال 1403 به عوامل مختلفی چون ضخامت، کیفیت، کشور سازنده و تکنولوژی های به کار رفته در تولید سنگ تراورتن بستگی دارد.
بنابراین اگر در مورد قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن انتخابی محدودیتی از لحاظ بودجه ندارید، می‌توانید انواع با کیفیت و گران قیمت این سنگ را خریداری کنید.

پیشنهاد می‌کنم حتماً سنگ‌های تراورتن عباس آباد و تراورتن دره بخاری را مورد بررسی قرار دهید.

پر فروش ترین سنگ های تراورتن در بازار ایران

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن سال 1401

با توجه به گستردگی تولید کنندگان سنگ تراورتن، در حال حاضر انواع مختلفی از این سنگ در بازار ایران موجود است.
هر کدام از این نوع سنگ ها مکانیزم فرآوری، کیفیت و درصد خلوص متفاوتی دارند.
به همین دلیل و با در نظر گرفتن تجربه استفاده از انواع سنگ تراورتن، پرفروش‌ترین سنگ‌های تراورتن موجود در بازار به شرح زیر است:

آشنایی با این سنگ‌ها به شما در تعیین دقیق قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن کمک خواهد نمود.

1 - سنگ تراورتن عباس آباد

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن

سنگ تراورتن عباس آباد، جزو سفید ترین و یکدست ترین سنگ های تراورتن محسوب می‌شوند.
این مورد باعث شده است که این سنگ علاوه بر اینکه در ایران فروش خوبی دارد در بازار جهانی هم فروش خوبی داشته باشد و جزء پرفروش ترین سنگ ها در بازار جهانی قرار بگیرد.
در زیر انواع سنگ تراورتن عباس آباد به همراه قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن عباس آباد برای شما آورده شده است:(این لیست دائماً بروز رسانی می‌شود. تمامی قیمت ها بروز است.)

بیشترین کاربرد سنگ های تراورتن عباس آباد، در نمای خارجی و نمای اصلی ساختمان ها می باشد.
در واقع سنگ نما تراورتن به دلیل حفره هایی که دارد، به خوبی به ملات می‌چسبد و به راحتی از آن جدا نمی‌شود.
همچنین سنگ عباس آباد به راحتی خرد نشده و نمی شکند.
این سنگ ساب پذیری خوبی دارد، به آسانی تمیز می شود، در برابر تابش نور خورشید و تغییرات جوی هم مقاومت زیادی دارد.

از دیگر کاربرد های آن می‌توان استفاده از آن را برای دیوار های داخلی و خارجی، پله و راه پله، سنگ کف، … را نام برد.
سنگ عباس آباد را در حالت های متفاوتی تولید می‌کنند که بر اساس همین حالت ها دسته بندی می‌شود.
از جمله :
ساییده
چرمی
سنگ گیوتین
و …

سنگ تراورتن عباس آباد محصول شهر محلات است.

2 - سنگ تراورتن حاجی آباد

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن سال 1401

سنگ تراورتن حاجی آباد، قدیمی‌ترین و پر استفاده ترین سنگ تراورتن می‌باشد.

این سنگ، دارای بازه رنگ زمینه‌ی کرمی، شکلاتی و گردویی است که به صورت های چرمی، تیشه‌ای، آنتیک و … فرآوری می‌شود.
سنگ تراورتن حاجی آباد و سنگ عباس آباد ویژگی های یکسانی دارند اما سنگ حاجی آباد تخلخل کمتری دارد که باعث شده عمر این سنگ بیشتر باشد.
کاربردهای این سنگ در نمای خارجی (اصلی)، داخلی و ساخت تزیینات سنگی است.

در زیر انواع سنگ تراورتن حاجی آباد به همراه قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن حاجی آباد برای شما آورده شده است.

3 - سنگ تراورتن کاشان

تراورتن کاشان یکی از مرغوب ترین انواع سنگ های تراورتن است.
این سنگ متنوع ترین نوع سنگ تراورتن است.
سنگ تراورتن کاشان در بازه های رنگی کرمی، دودی، سیلور و شکلاتی است.

تراورتن کرم کاشان دارای رنگ کرم، کرم بژ و بژ می باشد و موج های یکنواخت و منظم آن از مشخصه های بارز این سنگ است.
نوع سیلور کاشان از همگون ترین سنگهای نما با هر محیطی است.
چراکه تنوع رنگی آن از طوسی مایل به سفید تا سیلور خاکستری متغیر است.
همچنین سنگ تراورتن دودی کاشان از نظر جنس مقاومت بالایی دارد.

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن

 تراورتن شکلاتی کاشان ، جزء مرغوب ترین تراورتن های شکلاتی در دنیا محسوب میگردد.
انواع مختلف تراورتن کاشان کاربرد و ویژگی های مشابه با تراورتن عباس آباد و تراورتن حاجی آباد دارد.
حتی جالب هست بدانید که نحوه تولید و فرآوری تراورتن کاشان نیز، مشابه تولید و فراوری سنگ های تراورتن عباس آباد و حاجی آباد می‌باشد.

سنگ های تراورتن کاشان دارای انواع مختلفی است که قیمت های متفاوتی دارند.
این مورد به فاکتورهای دیگری بستگی دارد.

در زیر انواع سنگ تراورتن کاشان به همراه قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن کاشان برای شما آورده شده است:

تراورتن شکلاتی کاشان

۴۰طولی ،کیفیت عالی ،سورت یکدست، قد و پا بلند 70  درصد شمش، تم رنگی شکلاتی

تراورتن کاشان عسلی 40 طولی

۴۰ طولی | قد پا بلند | کیفیت خوب | سورت ممتاز | تم رنگی عسلی | مناسب جهت کار در انواع سبک نمای خارجی ساختمان

فراموش نکنید که سایت صنایع سنگ میرزایی، بهترین راه برای اطلاع از قیمت انواع سنگ های تراورتن می‌باشد.
لذا جهت یک خرید عالی و موفق با مشاوران و کارشناسان فروش صنایع سنگ میرزایی در ارتباط باشید.

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن

کاربردها و مزایا و معایب سنگ تراورتن

کاربرد ها و مزایای سنگ تراورتن

ما در سایر مطالبی که در این سایت منتشر کردیم، بارها و بارها راجب کاربرد ها و مزیت‌های سنگ تراورتن صحبت کردیم.
اما در این قسمت بازهم برآن شدیم تا بسیاری از خاصیت ها و کاربرد های این سنگ را به همراه مزیت های آن به شما ارائه دهیم. چرا که این مورد تاثیر بسیار زیادی بر قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن دارد.

سنگ تراورتن سنگی است که به علت داشتن تخلخل، خاصیت عایق حرارتی و صوتی دارد. 
هنگامی که این سنگ را می‌بینید حفره های موجود درآن را به راحتی خواهید دید و جالب است بدانید که این حفره ها مقاومت سنگ های تراورتن را در مقابل آتش سوزی افزایش می‌دهد.
سنگ های تراورتن را به دو شکل می‌توان برش داد.
1 – موجدار
2 – بدون موج

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن

البته این حفره ها و سوراخ هایی که سنگ تراورتن دارد، باید در هنگام برش این سنگ پر شود.
این حفره ها باعث می‌شود که در هنگام نصب سنگ، ملات سیمانی به داخل این حفره ها نفوذ کند و ضمن ایجاد چسبندگی بیشتر و مقاومت بهتر، مانع از سقوط سنگ شود.
همچنین وجود این حفره ها در سنگ تراورتن، باعث شده است که این سنگ در مقایسه با سایر سنگ ها وزن کمتری داشته باشد. در نتیجه به کار بردن این سنگ در ساختمان، باعث می‌شود که وزن ساختمان کمتر شود و بارهای وارد شده به ستون ها و اسکلت ساختمان کاهش بیابد که این مورد خودش، بالا رفتن مقاومت ساختمان را خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای این سنگ، این است که سنگ تراورتن خاصیت صیقل پذیری بالایی دارد. این امر موجب می‌شود که این سنگ درخشندگی بالاتری داشته باشد و قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن با توجه به میزان صیقلی و درخششی که دارد بالاتر می‌رود.
سنگ تراوتن در نماهای حجمی بیشتر استفاده می‌شود و مناسب ترین گزینه برای نماهای رومی است.

معایب سنگ تراورتن

یکی از مهمترین معایب سنگ تراورتن، جذب آب بسیار بالای آن است.
البته جذب آب بسیار بالا در سنگ های تراورتن، نقصی است که با پیشرفت تکنولوژی تقریبا برطرف شده است.
برای فراوری این سنگ ها از رزین استفاده می‌شود.
رزین در زمان فرآوری و پولیش سنگ تراورتن، باعث می‌شود که جذب آب این سنگ کمتر شود و مزیت های دیگری نیز به همراه دارد که عبارت اند از : 
1 – باعث می‌شود سنگ تراورتن دیرتر کثیف بشود.
2 – رزین کمک می‌کند تا سنگ تراورتن کمتر در معرض هوازدگی قرار بگیرد.
3 – باعث ماندگاری کیفیت و زیبایی سنگ در دراز مدت می‌شود.
(فراموش نکنیم که کیفیت ساب و رزین استفاده شده در سنگ های تراورتن، روی قیمت هرمتر مربع سنگ تراورتن تاثیر دارد.)

مسئله جالب و حائز اهمیت درباره سنگ های تراورتن این است که این سنگ از ابتدا انقدر محبوب نبوده و در قدیم به دلیل اینکه این سنگ حفره های زیادی داشت، کمتر استفاده می‌شد و قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن بسیار کمتر بود.
اما تراورتن با پیشرفت تکنولوژی و با به کارگیری مواد پر کننده نظیر رزین توانست به سطحی یکدست و براق با ظاهری بسیار زیبا برسد.
اضافه شدن مرحله رزین کاری باعث شد این سنگ خیلی بیشتر از قبل محبوب بشود و قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن افزایش پیدا کند و همچنین بسیار بیشتر از قبل استخراج شود.
امروزه فراوری این سنگ در سنگبری ها بسیار زیاد انجام می‌شود.

فاکتور های مهم و تاثیر گذار در قیمت هر متر مربع سنگ های تراورتن

1 - رنگ های پر طرفدار

یکی از موارد مهمی که در قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن تاثیر دارد، رنگ سنگ تراورتن است.

رنگ سنگی که استفاده می‌کنیم یک بحثی است که کاملاً به سلیقه مربوط می‌شود. اما به طور کلی سنگ های تراورتن هرچقدر رنگ روشن تری داشته باشند، پر طرفدارتر و گرانتر اند. بنابر این سنگ‌های تراورتن کرم نسبت به سنگ های تراورتن شکلاتی قیمت بالاتری دارند. 

از طرفی مبحث نما یکی از مسائل بسیار مهم در ساختمان سازی می باشد. چرا که یک ساختمان با نمایی که برای آن طراحی می‌شود دیده می‌شود و هویت می‌گیرد.
علاوه بر انتخاب متریال مناسب و مقاوم، یکی دیگر از گزینه هایی که در طراحی نمای ساختمان اهمیت بالایی دارد رنگ نما می باشد. رنگ نما مورد نظر طراح است که به ما می‌گوید چه سنگی را با چه رنگی خریداری کنیم.
در انتخاب رنگ نما مسائل بسیار زیادی وجود دارد که معمولا طراحان تمامی آن ها را مدنظر می‌گیرند.
اقلیمی که در آن ساختمان ساخته می شود یکی از مهم ترین نکات در انتخاب رنگ نمای خارجی می باشد.
مثال :
برای اقلیم های هوای گرم و استوایی استفاده از رنگ های روشن بهترین گزینه می‌باشد که باید از انواع تراوراتن های کرم استفاده کرد و برای اقلیم های هوایی سرد و کوهستانی نیز رنگ های گرم و تیره انتخاب مناسبی می باشد که می‌توان از تراورتن های شکلاتی استفاده کرد. البته باز هم تاکید می‌کنم که انتخاب انواع رنگ سنگ‌های تراورتن امری سلیقه ای ایست و موارد گفته شده، فقط جهت کمک به شما در انتخاب سنگی مناسب تر و منطقی تر است. 
یکی دیگر از نکاتی که در هنگام انتخاب رنگ نما، باید به آن دقت نمود سبکی می باشد که قرار است نما بر اساس آن طراحی شود.

از جمله سبک های طراحی نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 – نمای رومی
2 – نمای مینیمال 
3 – نماهای ترکیبی

هریک از این سبک ها نیازمند رنگ خاصی از سنگ ها هستند.
سنگ های ساختمانی دارای تنوع بالایی هستند که در بین آن ها سنگ های تراورتن به دلیل چسبندگی بالا و مقاومت بسیار بالایی که در مقابل هوازدگی، آلودگی و رطوبت دارند از شهرت بالایی برخوردار هستند و یکی از بهترین مصالح در ساخت نمای خارجی می باشند.

بهترین رنگ برای نمای رومی

نمای رومی با نمای کلاسیک یکی از سبک های طراحی نما می باشد که در بین ساختمان های قشر مرفه جامعه از اهمیت و طرفداران بالایی بهره مند است.
این نوع نما از سبک کلاسیک روم باستان الهام گرفته است و دارای تزئینات بسیار زیادی از جمله قاب پنجره، انواع کتیبه ، مجسمه‌های پیش ساخته، ستون ها، اشکال برجسته و … می باشد.
سنگ های ساختمانی تنها عنصر ساخت برای این نوع نما می باشد که در بین آن ها سنگ تراورتن بهترین گزینه برای ساخت نمای رومی می باشد.
یکی از گزینه های مهم در طراحی نمای رومی رنگ سنگ نما می باشد.
بهترین رنگ سنگ تراورتن در این سبک، رنگ سفید و رنگ کرم می باشد.
استفاده از رنگ های سفید و کرم به این دلیل برای نمای رومی متناسب است که طرح ها و نقش ها را به خوبی نمایش می دهند.
استفاده از سنگ های سفید خالص و یا رنگی و رگه دار در این نوع نما توصیه نمی شود.
بدیهی است که قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن در این موارد بیشتر باشد.

از جمله بهترین سنگ های تراورتن که به رنگ سفید و کرم یافت می شوند به شرح زیر می باشند:

  • سنگ تراورتن سفید و کرم عباس آباد
  • سنگ تراورتن سفید و کرم حاجی آباد
  • سنگ تراورتن سفید آتشکوه
  • سنگ تراورتن کرم یزد
  • سنگ تراورتن کرم طرق

بهترین رنگ سنگ تراورتن در نمای مینیمال

در این نوع سبک از طراحی نما بر عکس نمای رومی، اصل بر سادگی و حذف تزئینات می باشد.
نمای مینیمال یا ساده نوعی سبک امروزی و نوگرایانه می باشد که در آن نمای ساختمان به خودی خود و بدون تزئینات خودنمایی می کند.
این نوع نما در عین سادگی بسیار زیبا می باشد.
در این نوع نما از تعداد محدودی از مصالح استفاده می شود و بهتر است در نمای ساده مانند نمای رومی از رنگ های ساده و روشن مانند کرم و عسلی استفاده نمود.
از جمله بهترین رنگ های سنگ تراورتن برای نمای مینیمال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سنگ تراورتن کرم عباس آباد
  • سنگ تراورتن کرم حاجی آباد
  • سنگ تراورتن کرم یزد
  • سنگ تراورتن ابر و بادی حاجی آباد
  • سنگ تراورتن کرم طرق
  • سنگ تراورتن عسلی طرق

بهترین رنگ تراورتن برای نماهای ترکیبی

نماهای ترکیبی یکی از سبک هایی است که امروزه از طرفداران بسیار زیادی بهره مند است و در بیشتر نمای ساختمان های موجود در شهر ها می توان نمونه ای از آن ها را مشاهده نمود.
در نماهای ترکیبی از ترکیب هر نوع مصالحی با یکدیگر مانند سنگ و چوب، سنگ و آجرنما ، آجر و چوب، کامپوزیت و سنگ و چوب و کامپوزیت  استفاده می‌شود.
سنگ های ساختمانی یکی از بهترین مصالح ساختمانی است که در ترکیب با دیگر متریال ها می تواند نمای زیبا و بی نظیری را ایجاد نماید.
همانطور که در بالا چند بار به آن اشاره نمودیم سنگ های تراورتن جزء بهترین سنگ های ساختمانی برای ساخت نما می باشد و در این بین بهترین رنگ ها از سنگ تراورتن برای طراحی نماهای ترکیبی رنگ های سیلور، قرمز، زرد و شکلاتی می باشد.
البته باید به این نکته اشاره نمود که در ترکیب این نوع رنگ از سنگ های تراورتن با مصالح دیگر باید از مصالحی با رنگ های روشن استفاده نمود تا رنگ های موجود مکمل یکدیگر باشند و یک توازن را در چشم بیننده ایجاد نمایند.
در زیر به معرفی نمونه هایی از سنگ تراورتن با رنگ های گفته شده پرداخته ایم :

  • سنگ تراورتن سیلور تکاب
  • سنگ تراورتن شکلاتی یزد
  • سنگ تراورتن قرمز آذر شهر
  • سنگ تراورتن زرد ماکو
  • سنگ تراورتن سیلور کاشان
  • سنگ تراورتن قرمز محلات
  • سنگ تراورتن شکلاتی کاشان

در عکس زیر می‌توان حالات رنگی که سنگ تراورتن در آن وجود دارد را مشاهده کنید.

تاثیر رنگ در قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن

2 - کیفیت سنگ

کیفیت سنگ تراورتن موردی است که در قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن تاثیر بسیار زیادی دارد.
تشخیص سنگ تراورتن خوب و با کیفیت برای افرادی که در این زمینه تخصص ندارند، کار مشکلی است. اما نگران نباشید ….
چرا که خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از متخصصین و کارشناسان در مجموعه صنایع سنگ میرزایی  فعالیت می کنند که کلیه اطلاعات و جزئیات لازم را به شما خواهند داد.
این اطلاعات قطعاً می‌تواند شما را در خرید بهتر راهنمایی کند. 

یک سنگ تراورتن خوب علاوه بر این که دارای تخلخل است، میزان مقاومت بالایی هم دارد و به صورت جلاخورده و یا چرمی و یا تیشه ای و برش خورده برای اقسام کارها استفاده می شود.
مدتی است که در جای جای کشور، سازندگان و طراحان ساختمان از سنگ تراورتن به همراه طرح های متفاوت و زیبا، جلوه های دیدنی زیادی را به شهرها بخشیده اند.
از سنگ تراورتن به ویژه در نماسازی ساختمان های مرتفع استفاده می کنند که در این نوع نما باید از اسکوپ سنگ جهت ایمنی و جلوگیری از افتادن سنگ های در ارتفاع استفاده گردد.

سنگ تراورتن خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

1 – سنگ ساختمانی باید سالم باشد، یعنی به صورت یکدست و یکنواخت و فاقد هرگونه ترک و خط افتادگی یا رگه های سست باشد.

2 – جذب آب سنگی که برای ساختمان استفاده می شود باید کم باشد، از طرفی سنگ ساختمانی نباید مواد محلول زیادی داشته باشد.

3 – سنگ مورد نظر شما باید پاکیزه و عاری از هر گونه آلودگی به مواد طبیعی یا مصنوعی باشد.

4 – سنگ مناسب باید در برابر عوامل محیطی از خود مقاومت نشان دهد و در شرایطی مانند: باد شدید، تغییرات ناگهانی آب و هوا، گرمای شدید و یخبندان آسیب نبیند.

5 – سنگ مناسب باید تحمل فشار حداقل 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع را داشته باشد.

3 - مکانیزم فراوری سنگ

همانطور که گفته شد، مکانیزم فراوری سنگ تراورتن موردی است که در قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن تاثیر می‌گذارد.

فراوری سنگ های تراورتن در حالت های زیر انجام می‌شود.

1 – تراورتن صیقلی
2 – تراورتن چرمی 
3 – تراورتن آنتیک
4 – تراورتن شیشه ای 
5 – تراورتن بادبر

4 - فاصله محل خرید سنگ از معدن 

یکی دیگر از فاکتور های مهمی که در قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن تاثیر دارد، فاصله محل خرید سنگ از معدن است.
در واقع هرچه فاصله محل خرید سنگ از معدن بیشتر باشد طبیعتاً مخارج حمل و نقل بیشتر شده و باعث افزایش قیمت نهایی سنگ تراورتن می‌شود.
صنایع سنگ میرزایی با کاهش هزینه حمل و نقل و تهیه سنگ از نزدیک‌ترین معادن موجود به استان اصفهان سعی در کنترل قیمت تمام شده برای مصرف کننده گرامی دارد.
مناسب‌ترین و منصفانه‌ترین قیمت سنگ تراورتن را از صنایع سنگ میرزایی بخواهید.

بیشتر اوقات برای نصب سنگ تراورتن از ملات استفاده می‌شود. وجود تخلخل در بافت تراورتن باعث می‌شود چسبندگی آن به ملات بسیار بالا شود.
پایین بودن وزن این سنگ باعث می‌شود که ملات بتواند به خوبی با آن بچسبد و آن را بر روی نمای ساختمان به خوبی نگه دارد. این مورد باعث شده است که سنگ های تراورتن بسیار محبوب باشند و ما هم قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن را مورد بررسی قرار دهیم. 

نصب سنگ های تراورتن در نمای ساختمان ها باید با توجه به اصول خاصی انجام شود.
رعایت نکات ایمنی مانند اتصال داربست مناسب، نصب سایه بان بر روی پیاده رو و … نکاتی هستند که رعایت آن‌ها هنگام نصب سنگ‌های تراورتن بسیار حائز اهمیت می‌باشند.

سنگ های تراورتن، سنگ های بسیار پر کاربردی در دکوراسیون های داخلی هستند.
استفاده از سنگ‌ها در دکوراسیون داخلی ساختمان، جلوه‌ی باشکوهی به فضا می‌بخشد و باعث می‌شود یک فضای گرم و صمیمی داشته باشیم. این مورد گاهاً باعث افزایش هر متر مربع سنگ تراورتن می‌باشد.

استفاده از سنگ های تراورتن به عنوان عنصری طبیعی علاوه بر زیبایی، تازگی، شور و نشاط را با خود به همراه دارند.
از انواع مختلف سنگ های تراورتن می‌توان در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کرد.
مثلاً سنگ های تراورتنی که تراکم بالا و تخلخل کمتر دارند گزینه های بهتری برای نقاط مرطوب مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی و … هستند. البته در این مورد نباید از تاثیری که با ماستیک، رزین و ایپوکسی رو سنگ ایجاد می‌کنند غافل شد.

سخن آخر ...

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن به شما یک دید کلی در مورد هزینه هایی که باید در نهایت برای اجرای سنگ‌کاری ساختمان پرداخت کنید خواهد داد.
بنابراین پیش از اینکه اقدام به اجرای سنگ‌کاری ساختمان و انتخاب سنگ و مصالح نمایید، باید این برآورد را انجام دهید.
چنانچه نمی‌توانید برآورد دقیقی داشته باشید و یا از عوامل مؤثر بر قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن بی اطلاع هستید می‌توانید از تیم های حرفه ای معماری و عمرانی در این زمینه کمک بگیرید.
 فراموش نکنید که هیچ گاه نمی توان بدون برآورد هزینه ها اقدام به اجرای فرآیندهای ساختمانی نمود.

از این که تا این قسمت از مطالب همراه ما بودید از شما بی‌نهایت سپاس‌گزاریم.
امیدواریم اطلاعات مورد نیاز خود را درباره قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن دریافت کرده باشید. 
لازم به ذکر است اگر در این زمینه سوالی داشتید، برای ما باعث افتخار هست تا بتوانیم یک مشاوره رایگان به شما در زمینه خرید سنگ مناسب بدهیم.

موفق و سربلند باشید.

تولید محتوا : 
گروه نرم افزاری رامان صفر و یک 

صنایع سنگ میرزایی

پیشنهاد ویژه

تراورتن رامشه

تراورتن رامشه

620,000 تومان

5/5
انتخاب سنگ بر اساس نوع
انتخاب سنگ بر اساس رنگ

10 نظر در “قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن سال 1403

  1. مهسا تیموری گفت:

    سلام، شما سنگ های تراورتن رو از کدوم معادن تامین میکنید ؟

    1. صنایع سنگ میرزائی گفت:

      سلام، سنگ ‌های تراورتن انواع مختلفی دارند که هرکدوم از معادن مختلفی تامین میشند. مثلا سنگ های تراورتن عباس آباد، تراورتن آتشکوه، تراورتن حاجی آباد و تراورتن دره بخاری از معادن محلات، سنگ تراورتن تکاب از معدن تکاب (استان آذربایجان غربی) و سنگ های تراورتن دهشیر، ایساتیس، بمانی، رامشه، ابرکوه، پرهام و … از معادن استان یزد استخراج می‌شوند. ما عمده سنگ های خودمونو از این معادن که بعضی‌هاشونو هم به صورت مونوپول در اختیار داریم، تامین می‌کنیم. اما معادن دیگه ای هم هستند که سنگ های مارو تامین کنند. شما می‌تونید با کارشناسان ما با شماره 09130000622 تماس بگیرید و نام سنگ ساختمانی مورد نظر خودتونو اعلام کنید تا اطلاعات دقیق‌تری رو راجب اون سنگ و معدنی که از اونجا استخراج شده دریافت کنید.

  2. محمد حسین گفت:

    سلام. بابت اطلاعات خوبتون بینهایت سپاس گزارم. من یک سوال داشتم.
    برای خرید سنگ های تراورتن حتما باید بیام محمود آباد اصفهان ؟
    در کجا اقامت خواهیم داشت ؟

  3. هادی گفت:

    ببخشید قیمت کدام سنگ تراورتن از همه مناسب تر هست ؟ برای راپله بیرونی ساختمان نیاز داریم.
    سوال بعدی این هست که آیا ماستیک به خوبی حفره ها و منافذ سنگ تراورتن را می‌پوشاند ؟ یا

  4. کامران براتی گفت:

    سپاس از مطالب ارزشمندتون. ارسال سنگ به شیراز هم دارید ؟ به چه صورتی می‌تونم از سنگ مورد نظر و کیفیتش مطمئن بشم ؟

  5. یوهان گفت:

    درود. آیا سنگ تراوانتن برای کف ساختمان مناسب است ؟

  6. اسماعیل هاشمی گفت:

    سلام، از مطالب عالی شما سپاس‌گزارم.
    لطفاً اگر امکان داره درباره قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن آنتیک هم لیست قیمت ارائه بدید و در باره خرید این نوع سنگ مطلب و راهنمایی قرار بدید.
    آیا سنگ های آنتیک مقاومت و بازدهی خوبی دارند ؟

    1. صنایع سنگ میرزائی گفت:

      سلام و درود خدمت شما کاربر محترم. از اینکه مطالبو ما رو مطالعه میکنید از شما بینهایت سپاس گزارم. کاربرد متداول سنگ های تراورانی که به صورت آنتیک فراوری میشود، بیشتر برای استفاده در طراحی فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان ها می باشد.
      توری تعبیه شده در پشت سنگ های آنتیک، امکان نصب و سریع آسان همراه با دقت با نمایی کاملا یکپارچه و بدون فاصله در سطوح صاف یا منحنی شکل مانند ستون را فراهم می نماید.
      استفاده از سنگهای آنتیک در خانه ها و محیط های اداری هم صورت می گیرد. و سنگ های تراورتن آنتیک که از تصویر آن هم در مقاله ” قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن ” استفاده کردیم یکی از محصولات دکوراتیو، زیبا و مقاوم سنگ تراورتن است.

  7. محمد رضا گفت:

    مطالب عالی بود. فقط برای نمای رومی بهتره از روشن ترین رنگ ممکن استفاده بکنیم درسته ؟
    ممنون میشم درباره قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن آتشکوه و عباس آباد هم مطلب بزارید.

    1. صنایع سنگ میرزائی گفت:

      دوست عزیزم سلام. امیدوارم که حالتون عالی باشه …
      ما در مقالات و محصولات خود به تفصیل راجب انواع قیمت های مربوط به سنگ های تراورتن اطلاعاتی را خدمت شما عزیزان قرار دادیم.
      در این مقالات ما راجب انواع سنگ های تراورتن مانند تراورتن عباس آباد، تراورتن تکاب، تراورتن آتشکوه، تراورتن حاجی آباد تراورتن دهشیر و … ضمن ارائه توضیحات و اطلاعات مفصل لیست قیمت انواع هرکدام از دسته های ذکر شده را نیز ارائه کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من